Coraz więcej sklepów internetowych obsługiwanych jest przez konsultantów telefonicznych, którzy doradzają Klientom przy składaniu zamówień. W przypadku zakupu jednego produktu jest to rozwiązanie idealne, jednak sprawa znacznie się komplikuje, gdy Klient chce kupić cały zestaw lub kilkanaście niezależnych produktów i oczekuje doradztwa oraz przesłania mailowo sugerowanych towarów.
Odesłanie Klienta na stronę sklepu z listą produktów oraz zalecenie poszukiwania to bardzo zły pomysł, gdyż Klienci mogą nie znać strony, gubić się na niej, a ostatecznie zniechęcić się, porzucić koszyk i nie ukończyć zakupów. Każda kolejna strona, przez którą Klient musi przejść zmniejsza szansę na ostateczny zakup nawet o 30%. Jeżeli możemy skrócić ten proces, zyskujemy konwersję. Klient oszczędza czas, ceni sklep za profesjonalne podejście i kupuje produkty, których poszukiwał.
Rozwiązaniem jest umożliwienie obsłudze sklepu przesyłania Klientom gotowych koszyków z właściwymi produktami. Jak to działa?
Do sklepu dzwoni Klient, mówi konsultantowi, że poszukuje produktu X, który posiada 10 dodatkowych akcesoriów oraz produkt Y, który ma 5 akcesoriów i 3 różne warianty, jednak nie może znaleźć tego wszystkiego w sklepie. Przesłanie indeksów towarów w mailu nie rozwiązuje sprawy, gdyż Klient i tak jest wtedy zmuszony przebijać się przez kolejne zakładki na stronie. Zatem konsultant, znając doskonale asortyment sklepu, znajduje produkty, dodaje je do koszyka i przesyła do Klienta link. Klient klika w link i po potwierdzeniu towary dodają się do jego koszyka.
Prawda, że wygodne?
Jest to bardzo duża wygoda dla Klientów, natomiast po stronie wdrożeniowców są pewne problemy do rozwiązania:
- przesyłane koszyki trzeba gdzieś zapisywać. Nie możemy tworzyć linka, w którym zapisujemy symbole towarów, bo przy dużej ilości towarów nie ma to sensu i wyglądałoby brzydko. Zatem koszyk jest najpierw zapisywany w bazie danych i dopiero później gdy ktoś chce go przesłać, tworzony jest specjalny adres. Gdy Klient wpisuje ten adres, to system wie, że ten koszyk, który jest zapisany w bazie, powinien być skopiowany i towary z tego koszyka mają być dodane do koszyka Klienta.
Dlaczego dodane? Jest to bardzo ważne, by dodać produkty do koszyka, a nie zastąpić nimi inne, już znajdujące się w koszyku. - Nasi Klienci uznali, że bez kodu rabatowego dołączonego do tego koszyka, taka sprzedaż jest mało skuteczna. Dlatego zdecydowaliśmy się dodawać do koszyków również kupony rabatowe.
Co trzeba uwzględnić wdrażając taką funkcjonalność w e-commerce i jakie scenariusze przewidzieć?
- w momencie wysyłania koszyka niektóre towary są dostępne w magazynie, ale w momencie kiedy są dodawane do koszyka Klienta już niekoniecznie
- towary, których nie ma już na magazynie nie będa dodawane, towary z inną ceną będa dodawane ze zmienioną ceną
- cena – niektórzy klienci nie mają niektórych towarów w swoich cennikach lub mają je w innych cenach
Funkcjonalność jest dostępna na platformie Extreme Commerce.
Pozdrawiamy!
Best.net Team