21 nowych funkcjonalności na platformie EC, które rozwiną Twój sklep internetowy

Wszyscy lubimy nowości, udogodnienia oraz innowacje. Zwłaszcza, gdy dotyczą one pracy oraz budowania biznesu. Dlatego, jako Wasz partner w e-commerce, idziemy do przodu i po kilku miesiącach wytężonej pracy przedstawiamy kolejną wersję platformy EC (2.28).

Wprowadzamy aż 21 nowych funkcjonalności, które zdecydowanie zmieniają platformę na lepsze – dla obecnych i przyszłych Klientów. Każda z wdrożonych funkcji znacząco wpływa na rozwój sklepów – poprawia komfort zarządzania systemem, jego funkcjonowanie na front-endzie oraz pozwala na jeszcze lepsze docieranie do Klientów. 

Oto one!

21 funkcjonalności obejmuje 7 istotnych obszarów tj.:

  1. Front-end
  2. Back-end
  3. Wyszukiwarka
  4. Marketing
  5. Bezpieczeństwo
  6. Zarządzanie
  7. Panel

FRONT-END

1. Mobile – zdjęcia w sklepie w formacie WebP

Wprowadziliśmy możliwość obsługi zdjęć w formacie pozwalającym realnie przyspieszyć ładowanie się sklepu oraz preferowanym także przez Google.

Funkcja działa zarówno dla nowych projektów, jak i w już istniejących sklepach. Możliwa jest jednorazowa konwersja wszystkich istniejących zdjęć lub systematyczna, rozłożona w czasie i nie obciążająca systemu zmiana dla sklepów z rozbudowaną galerią.

2. Optymalizacja Core Web Vitals

W tym zadaniu dostosowaliśmy interfejsy (ogólno sklepowe) do nowych wytycznych Google (nowy algorytm maj 2021). W związku z wieloma indywidualnymi rozwiązaniami w sklepach – wdrożenie wymaga przygotowania i omówienia z Klientem.

Szeroko opisaliśmy ten temat na naszym blogu.

3. Blik na stronie sklepu

Możliwość bezpośredniej integracji z Blik. Jest ona realizowana w zakresie podstawowym (BLIK level 0) poprzez wpisywanie 6-cyfrowego kodu Blik. Moduł jest w pełni konfigurowalny z poziomu Panelu.

4. Optymalizacja pluginu z informacją o cookies

Zadanie czysto techniczne, nie wymaga od Klientów żadnych działań po stronie sklepu lub Panelu. Celem zadania była optymalizacja szybkości (także w kierunku optymalizacji Core Web Vitals) banneru o cookies, a także zyskanie większej kontroli nad jego dostosowywaniem do danego projektu.

BACK-END

5. Optymalizacja PSQL – konfiguracja bazy danych

Zadanie dotyczące optymalizacji przesyłania informacji pomiędzy sklepem i bazą danych okazało się niespodziewanie jednym z najbardziej ambitnych zadań uruchomionych w ramach wersji 2.28.

W rezultacie:

  • zoptymalizowaliśmy bazę danych na poziomie serwera, co dało skrócenie czasu odpowiedzi serwera od 10% do 50% (w zależności od obciążenia i używanego pakietu – im wyższy pakiet i większe obciążenie bazy, tym większa poprawa)
  • zoptymalizowaliśmy sklepy, aby w pełni obsłużyć zmiany w bazach danych 
  • powiązaliśmy zmiany z generowaniem feedów w tle oraz z zapisywaniem zmian w historii.

6. Ulepszony mechanizm przywracania koszyka

Zadanie naprawia problemy z przywracaniem koszyka w sytuacji, gdy klient sklepu po zalogowaniu się przechodzi do innego widoku.

Poprawka działa już w kilku projektach w dedykowanej formie, teraz została dodana do core sklepu w nowej wersji.

WYSZUKIWARKA

Źródło: https://giphy.com/gifs/impastortv-tv-land-tvland-3oriO8vwmRIZO6kcNO/media

7. Aktualizacja mechanizmu wyszukiwania i filtrowania (SOLR)

Jednym z największych zadań oraz największych wyzwań było zaktualizowanie wyszukiwarki SOLR. Przeszliśmy z wersji 3.3.0 na 8.3.0. 

Zmodernizowana wersja oznacza większą stabilność i szybkość działania oraz znacznie większe możliwości szczegółowej konfiguracji wyszukiwania. Wiele postulowanych przez Klientów zmian działa teraz w wersji natywnej SOLRa. Część z dodatkowych funkcji wymaga jeszcze wdrożenia, w zależności od zgłaszanych potrzeb.

Najważniejsze nowe możliwości:

  • lista sposobów sortowania, które można teraz włączać lub wyłączać, określać kierunek sortowania itp. z poziomu Panelu Administracyjnego
  • lista stopwords oraz synonimów dla wszystkich dostępnych w sklepie języków
  • zmiany opisów operacji na indeksie wyszukiwarki na bardziej intuicyjne

8. Dostosowanie domyślnego sortowania per kategoria do nowego SOLRa

W związku z nową wersją SOLR został zmodyfikowany i rozbudowany moduł domyślnego sortowania w kategoriach. Od tej wersji sklepu można dodawać kryteria sortowania w jednym miejscu, bezpośrednio w Panelu Administracyjnym, bez potrzeby ustawiania jej w kodzie lub ręcznego przypisywania propertisów do lokacji.

MARKETING

9. Google Analytics: obsługa promocji wewnętrznych w bannerach

W ramach tego zadania dodaliśmy możliwość raportowania promocji wewnętrznych (np. na banerach) i mierzenia ich efektywności.

Od wersji 2.28 rozpoznajemy wyświetlenie każdego baneru osobno oraz klikniecia np. w linki lub punktory na danym banerze.

Promocje są obsługiwane bezpośrednio w Google Analytics i są widoczne w Konwersje > E-commerce > Marketing > Promocja wewnętrzna.

10. Rekomendacje personalizowane (mechanizm wewnętrzny oparty o Google Analytics)

Opracowaliśmy własny mechanizm rekomendacji personalizowanych opartych o rekomendacje Google Analytics oglądanych (i zakupionych) towarów. Celem takiego rozwiązania jest poprawa konwersji. Wdrożenie wymaga działającego modułu rekomendacji produktowych.

BEZPIECZEŃSTWO

Źródło: https://giphy.com/gifs/statechamps-criminal-pop-punk-state-champs-5eFRKTq4uUeHe1czA5/links

11. Zabezpieczenie przed możliwością automatycznego składania zamówień i rejestracji (captcha)

Zostało wprowadzone zabezpieczenie przed możliwością masowego automatycznego składania zamówień i rejestracji, a tym samym rozsyłania spamu.

Zdecydowaliśmy się na uniwersalną reCaptcha. Dodaliśmy możliwość włączenia/wyłączenia z poziomu Panelu modułu captcha oraz ustalania w jakich miejscach będzie się pojawiać.

12. Pakiet bezpieczeństwa haseł

Pierwsza odsłona rozwiązania została dodana do wersji 2.27 i  pozwala ustalić moc hasła (które będzie wymagane od klienta przy rejestracji) oraz zwizualizować czy spełnia minimalne wymagania lub jest mocna. Od tego czasu zmodyfikowaliśmy moduł i usunęliśmy drobne błędy. W ramach tego zadania zabezpieczyliśmy moduł reCaptcha przed pewnymi zaawansowanymi próbami obejścia.

13. Zlecenie testów bezpieczeństwa aplikacji

W tym zadaniu:

  • sprawdziliśmy ewentualne problemy w wewnętrznym audycie oraz usunęliśmy je
  • użyliśmy podstawowych narzędzi opensoursowych do zewnętrznego sprawdzenia sklepu i panelu (odporność na typowe, znane zagrożenia)
  • poprawiliśmy najbardziej oczywiste błędy bezpieczeństwa
  • dodatkowo zlecimy audyt zewnętrznej firmie.

ZARZĄDZANIE

14. Wyświetlanie cen z nowej polityki w BootStrap4

W ramach tego zadania sprawdziliśmy i uspójniliśmy wyświetlanie cen promocyjnych w różnych sytuacjach (zwykłe towary, warianty, artykuły i konfiguratory, ceny standardowe i zmniejszone przez promocje cennikowe, produktowe, koszykowe itp) we wszystkich możliwych miejscach w BootStrap 4, w powiązaniu z nową polityką cenową.

Uwzględniliśmy także przekazywanie cen do Baselinkera i feedów.

Dwa podstawowe sposoby pokazywania cen w sklepie (oczywiście layout można dostosować do indywidualnych potrzeb) to:

  • mniej wyraźna, przekreślona cena podstawowa, „base price” (tylko jeżeli inna od „display / cart price”)
  • bardziej wyraźna cena obniżona nową polityką cenową, „display / cart price”

15. Domyślna obsługa jednostek

To zadanie rozwija zarządzanie jednostkami sprzedaży wprowadzone w poprzednich wersjach. Od wersji 2.28 można wybrać wiele jednostek sprzedaży per towar i ustawić im ceny w cenniku. Umożliwia to swobodę wyboru w jakich jednostkach klient będzie mógł dokonać zakupu.

16. Wyłącznie cache w trybie serwisowym

W trybie serwisowym (dostępnym od wersji 2.26) została dodana możliwość wyłączenia cache fragmentów treści (jsp) dla operatora. Celem tej opcji jest umożliwienie podglądania aktualnej treści bez wpływu na szybkość działania strony dla użytkowników.

PANEL

17. Sprawdzanie czy dany obiekt nie został zmieniony podczas zapisu

Wprowadziliśmy zabezpieczenie przed wzajemnym nadpisywaniem danych przez osoby pracujące w PA sklepu. Podczas zapisu po edycji dowolnego obiektu (np. towaru, zamówienia, klienta) w panelu, system sprawdza czy obiekt nie został zmieniony od momentu pobrania jego danych do edycji.

18. Aktualizacja edytora parametrów HTML (WYSIWYG)

Dostosowaliśmy istniejącego edytora dla pól HTML (np. opis towaru) do aktualnych technologii tworzenia stron, głównie responsywności i bootstrap.

19. Operacja grupowa przywracania usuniętych towarów

Dodaliśmy możliwość przywracania towarów oznaczonych do usunięcia operacją grupową w panelu (bardzo przydatne w sytuacji przypadkowego usunięcia). Funkcja dostępna na liście towarów w menu operacji grupowych.

20. Konfiguracja (nowy widok)

Panel konfiguracji zachowuje dotychczasowe funkcje i podział na zakładki, ale od wersji 2.28 jest bardziej przejrzysty i funkcjonalny.

Zrezygnowaliśmy z nieintuicyjnego podziału na widoki (standardowy, techniczny itp), co oznacza, że wszystkie zakładki są dostępne od razu.

Od wersji 2.28 dostępna jest wyszukiwarka, która umożliwia wyszukanie dowolnego hasła. Na liście podpowiedzi oprócz wyszukiwanej frazy, jest informacja w jakiej zakładce znajduje się dana fraza.

21. Opinie (nowy widok)

W wersji 2.28 zmodernizowaliśmy zakładkę opinii w Panelu Administracyjnym. Oprócz nowoczesnego i bardziej czytelnego wyglądu – działa standardowa wyszukiwarka oraz sortowanie i filtrowanie po widoczności. Włączenie lub wyłączenie opinii wymaga teraz jednego kliknięcia.

Pozdrawiamy!

Best.net Team

Przeczytaj również:

Przeczytaj więcej

Developer

Wersja 2.31, czyli jak dostosowaliśmy kilka modułów do GA4

Nowa wersja sklepu 2.31 zawiera zestaw bardzo potrzebnych zmian i aktualizacji, m.in. związanych z przejściem na Google Analytics w wersji 4, ale także zrealizowanych w ramach Programu Deweloperskiego.  Oto co zawiera wersja 2.31:

Planujesz wdrożenie e‑commerce B2B lub B2C?

Dostarczamy technologię i know-how