Moduł generowania ofert to funkcjonalność, którą stworzyliśmy na potrzeby e-commerce B2B. Pozwala on Użytkownikom systemu, tj. Handlowcom i Dystrybutorom, na szybkie tworzenie ofert handlowych dla Klientów końcowych.
U jednego z naszych Klientów z branży meblarskiej moduł działa już od 9. miesięcy. Bardzo usprawnił i uporządkował codzienną pracę Handlowców. Wpływa to pozytywnie na jakość obsługi Klientów, wizerunek firmy oraz większą efektywność pracowników.
Co daje firmie wdrożenie modułu generowania ofert na platformę e-commerce B2B?
- Ułatwia ofertowanie – Handlowiec przygotowując ofertę tworzy ją poprzez wybranie produktów z dostępnej, bardzo rozbudowanej bazy. Moduł przyspiesza przeszukiwanie zasobów oraz umieszczanie poszukiwanych towarów w dokumencie. Wszystko odbywa się za pomocą kilku kliknięć. Handlowiec oszczędza dużo czasu, dzięki czemu może zrobić więcej ofert.
- Przyspiesza czas realizacji zamówień – krótszy czas przygotowywania ofert oznacza także krótszy czas oczekiwania na realizację zamówień przez Klientów firmy.
- Standaryzuje treści ofert firmowych – moduł wyposażony jest w opcje dostosowane do potrzeb danej firmy (poszczególne pola, treści), a więc zawiera informacje, które są wymagane w branży. Handlowiec, dzięki odpowiedniej strukturze ma pewność, że o niczym nie zapomni.
- Zapewnia spójność wizualną – wygląd przygotowanej oferty jest estetyczny i spójny ze wszystkimi elementami graficznymi firmy. Informacje w dokumencie są uporządkowane, a jednocześnie oferty przygotowywane przez wszystkich Handlowców wyglądają tak samo.
- Daje możliwość edycji zgodnie z indywidualnymi warunkami handlowymi – Handlowiec może w module modyfikować warunki handlowe, dostosowywać ofertę do danego Klienta.
- Zapewnia stały dostęp do utworzonych ofert – wszystkie przygotowane oferty pozostają zapisane w Panelu Handlowca. Pracownicy mają do nich dostęp 24/7, w każdej chwili mogą je modyfikować i wysyłać do Klientów.
- Pozwala szybko wygenerować zamówienie – za pomocą jednego kliknięcia oferta handlowa może zmienić się w zamówienie wysłane do Klienta.
- Dowolną ilość rodzajów kont – moduł może być dostosowany do potrzeb firmy także pod względem ilości rodzajów kont Użytkowników oraz uprawnień, jakie są im przypisane.
Oto co o module mówi przedstawiciel naszego Klienta:
Wizualizacja pomieszczenia (korzystamy z programu pCon) przy pomocy kilku kliknięć staje się ofertą, a następnie – zamówieniem.
Dzięki modułowi generowania ofert omijamy etap wyszukiwania produktów i ponownej ich konfiguracji, bo możemy eksportować listę produktów, umieszczonych w wizualizacji, z programu bezpośrednio do koszyka w module generowania ofert.
Moduł daje nam też możliwość zalogowania się na konta naszych klientów, tzn. dystrybutorów, by przygotować ofertę dla ich klientów, tj. klientów końcowych. To bardzo przyspiesza i ułatwia pracę.
Jak działa moduł generowania ofert?
Krok 1
Tworzenie oferty handlowej rozpoczyna się od:
- znalezienia potrzebnych produktów,
- ustawienia ich parametrów,
- dodania do koszyka.
Krok 2
Przycisk “UTWÓRZ OFERTĘ” powoduje przejście w tryb ofertowania.
Handlowiec uzupełnia następujące pola:
- Nazwa oferty – uzupełniana przez Dealera, np. Oferta dla Firmy ABC.
- Dane sprzedawcy – zaciągają się z danych Klienta w sklepie.
- Nabywca – dane Klienta docelowego.
- Adres dostawy – uzupełniany zgodnie z życzeniem Klienta (dostawa może być np. do magazynu, którego adres jest inny niż centrali firmy).
- Warunki handlowe – Dealer uzupełnia te dane niezależnie od sklepu. Niektóre pola dotyczące składowych oferty uzupełnione są z góry (aby ułatwić pracę Dealerom), ale można je też usunąć lub zmodyfikować.
- Produkty – wybierane z bazy produktowej lub wpisywane ręcznie.
- Rabat nabywcy – produkty wpadają do oferty w cenach bazowych. Dealer widzi, ile płaci za dany produkt (cena wynika z jego warunków handlowych u Producenta), ale Klient końcowy i tak dostaje rabat na całe zamówienie. Dealer może dać rabaty również na poszczególne produkty (dla każdego produktu może zrobić inny rabat).
- Pozostałe produkty – Dealer może uzupełnić to pole o produkty poprzez wpisanie ich indeksu lub nazwy. Nie działa to jak wyszukiwarka i nie ma tutaj podpowiedzi, bo tych produktów nie ma też w sklepie (roboczo nazywane są one “Produktami obcymi”). Produkty pochodzą od innych dostawców, ale dzięki temu oferta jest kompletna, zawiera wszystkie pozycje. Jest to dobra forma prezentacji danej oferty.
- Zdjęcie wizerunkowe – można dodawać do oferty, dzięki czemu wzbogacana jest jej warstwa wizualna.
Krok 3
Po uzupełnieniu wszystkich danych Handlowiec generuje ofertę do wybranego formatu – PDF lub Excel, w zależności od potrzeb i preferencji.
- Plik w Excelu pozwala na uzupełnienie oferty o dodatkowe pozycje, których nie ma w sklepie.
- W pliku z ofertą Klient docelowy nie widzi ceny, jaką Dealer płaci u sprzedawcy. Widzi jedynie cenę wyjściową, swój rabat oraz cenę ostateczną.
Dodatkowe opcje dostępne w module to:
- Dodaj do koszyka – poprzez kliknięcie “Dodaj do koszyka” oferta zamienia się w zamówienie na wybrane produkty (poza tzw. pozostałymi produktami).
- Zapisz ofertę – zapisanie oferty oznacza zapisanie jej w Panelu Handlowca oraz możliwość powrotu do niej później, w dowolnym momencie.
Masz pytania?
Chciałbyś wdrożyć moduł w Twojej firmie?