Moduł generowania ofert w e-commerce B2B

Moduł generowania ofert to funkcjonalność, którą stworzyliśmy na potrzeby e-commerce B2B. Pozwala on Użytkownikom systemu, tj. Handlowcom i Dystrybutorom, na szybkie tworzenie ofert handlowych dla Klientów końcowych.

U jednego z naszych Klientów z branży meblarskiej moduł działa już od 9. miesięcy. Bardzo usprawnił i uporządkował codzienną pracę Handlowców. Wpływa to pozytywnie na jakość obsługi Klientów, wizerunek firmy oraz większą efektywność pracowników.

Co daje firmie wdrożenie modułu generowania ofert na platformę e-commerce B2B?

  • Ułatwia ofertowanie – Handlowiec przygotowując ofertę tworzy ją poprzez wybranie produktów z dostępnej, bardzo rozbudowanej bazy. Moduł przyspiesza przeszukiwanie zasobów oraz umieszczanie poszukiwanych towarów w dokumencie. Wszystko odbywa się za pomocą kilku kliknięć. Handlowiec oszczędza dużo czasu, dzięki czemu może zrobić więcej ofert.
  • Przyspiesza czas realizacji zamówień – krótszy czas przygotowywania ofert oznacza także krótszy czas oczekiwania na realizację zamówień przez Klientów firmy.
  • Standaryzuje treści ofert firmowych – moduł wyposażony jest w opcje dostosowane do potrzeb danej firmy (poszczególne pola, treści), a więc zawiera informacje, które są wymagane w branży. Handlowiec, dzięki odpowiedniej strukturze ma pewność, że o niczym nie zapomni.
  • Zapewnia spójność wizualną – wygląd przygotowanej oferty jest estetyczny i spójny ze wszystkimi elementami graficznymi firmy. Informacje w dokumencie są uporządkowane, a jednocześnie oferty przygotowywane przez wszystkich Handlowców wyglądają tak samo.
  • Daje możliwość edycji zgodnie z indywidualnymi warunkami handlowymi – Handlowiec może w module modyfikować warunki handlowe, dostosowywać ofertę do danego Klienta.
  • Zapewnia stały dostęp do utworzonych ofert – wszystkie przygotowane oferty pozostają zapisane w Panelu Handlowca. Pracownicy mają do nich dostęp 24/7, w każdej chwili mogą je modyfikować i wysyłać do Klientów.
  • Pozwala szybko wygenerować zamówienie – za pomocą jednego kliknięcia oferta handlowa może zmienić się w zamówienie wysłane do Klienta.
  • Dowolną ilość rodzajów kont – moduł może być dostosowany do potrzeb firmy także pod względem ilości rodzajów kont Użytkowników oraz uprawnień, jakie są im przypisane.

Oto co o module mówi przedstawiciel naszego Klienta:

Wizualizacja pomieszczenia (korzystamy z programu pCon) przy pomocy kilku kliknięć staje się ofertą, a następnie – zamówieniem.

Dzięki modułowi generowania ofert omijamy etap wyszukiwania produktów i ponownej ich konfiguracji, bo możemy eksportować listę produktów, umieszczonych w wizualizacji, z programu bezpośrednio do koszyka w module generowania ofert.

Moduł daje nam też możliwość zalogowania się na konta naszych klientów, tzn. dystrybutorów, by przygotować ofertę dla ich klientów, tj. klientów końcowych. To bardzo przyspiesza i ułatwia pracę.

Jak działa moduł generowania ofert?

Krok 1

Tworzenie oferty handlowej rozpoczyna się od:

  • znalezienia potrzebnych produktów,
  • ustawienia ich parametrów,
  • dodania do koszyka.

Krok 2

Przycisk “UTWÓRZ OFERTĘ” powoduje przejście w tryb ofertowania.

Handlowiec uzupełnia następujące pola:

  • Nazwa oferty – uzupełniana przez Dealera, np. Oferta dla Firmy ABC.
  • Dane sprzedawcy – zaciągają się z danych Klienta w sklepie.
  • Nabywca – dane Klienta docelowego.
  • Adres dostawy – uzupełniany zgodnie z życzeniem Klienta (dostawa może być np. do magazynu, którego adres jest inny niż centrali firmy).
  • Warunki handlowe – Dealer uzupełnia te dane niezależnie od sklepu. Niektóre pola dotyczące składowych oferty uzupełnione są z góry (aby ułatwić pracę Dealerom), ale można je też usunąć lub zmodyfikować.
  • Produkty – wybierane z bazy produktowej lub wpisywane ręcznie.
  • Rabat nabywcy – produkty wpadają do oferty w cenach bazowych. Dealer widzi, ile płaci za dany produkt (cena wynika z jego warunków handlowych u Producenta), ale Klient końcowy i tak dostaje rabat na całe zamówienie. Dealer może dać rabaty również na poszczególne produkty (dla każdego produktu może zrobić inny rabat).
  • Pozostałe produkty – Dealer może uzupełnić to pole o produkty poprzez wpisanie ich indeksu lub nazwy. Nie działa to jak wyszukiwarka i nie ma tutaj podpowiedzi, bo tych produktów nie ma też w sklepie (roboczo nazywane są one “Produktami obcymi”). Produkty pochodzą od innych dostawców, ale dzięki temu oferta jest kompletna, zawiera wszystkie pozycje. Jest to dobra forma prezentacji danej oferty.
  • Zdjęcie wizerunkowe – można dodawać do oferty, dzięki czemu wzbogacana jest jej warstwa wizualna.

Krok 3

Po uzupełnieniu wszystkich danych Handlowiec generuje ofertę do wybranego formatu – PDF lub Excel, w zależności od potrzeb i preferencji.

  • Plik w Excelu pozwala na uzupełnienie oferty o dodatkowe pozycje, których nie ma w sklepie.
  • W pliku z ofertą Klient docelowy nie widzi ceny, jaką Dealer płaci u sprzedawcy. Widzi jedynie cenę wyjściową, swój rabat oraz cenę ostateczną.

Dodatkowe opcje dostępne w module to:

  • Dodaj do koszyka – poprzez kliknięcie “Dodaj do koszyka” oferta zamienia się w zamówienie na wybrane produkty (poza tzw. pozostałymi produktami).
  • Zapisz ofertę – zapisanie oferty oznacza zapisanie jej w Panelu Handlowca oraz możliwość powrotu do niej później, w dowolnym momencie.

Masz pytania?

Chciałbyś wdrożyć moduł w Twojej firmie?

Przeczytaj również:

Przeczytaj więcej

Developer

Wersja 2.31, czyli jak dostosowaliśmy kilka modułów do GA4

Nowa wersja sklepu 2.31 zawiera zestaw bardzo potrzebnych zmian i aktualizacji, m.in. związanych z przejściem na Google Analytics w wersji 4, ale także zrealizowanych w ramach Programu Deweloperskiego.  Oto co zawiera wersja 2.31:

Planujesz wdrożenie e‑commerce B2B lub B2C?

Dostarczamy technologię i know-how