EuroFlorist i best.net – współpraca kwitnie

Trzy lata trwa współpraca best.net i EuroFlorist, jednej z największych kwiaciarni internetowych w Polsce. -Zrozumienie potrzeb, marketingowe podejście do wdrażanych funkcjonalności oraz wiele cennych uwag i podpowiedzi – tak w skrócie współpracę ocenia Karolina Łukasik z należącego do EuroFlorist serwisu Twojekwiaty.pl.

Pierwsze zmiany, które dokonały się za sprawą współpracy z best.net, jeszcze w 2009 roku, to między innymi – wdrożenie i integracja opartego na autorskiej platformie sprzedażowej Extreme Commerce sklepu z systemem CRM, zwiększenie konwersji i ułatwienie wystawiania faktur kwiaciarniom oraz stworzenie nowej szaty graficznej. Sklep został też zintegrowany z licznymi serwisami internetowymi: m.in. porówynywarkami cen, programami partnerskimi i lojalnościowymi, systemami płatności elektronicznych, a także dedykowanym systemem do obsługi zamówień i zarządzania klientami. Współpraca zaowocowała również rozbudową polityki cenowej, rabatowej i dostaw. Można by osiąść na laurach i stwierdzić, że wszystko co było możliwe do zrobienia – zostało zrobione. Jak się jednak okazało – best.net otworzył przed serwisem Twojekwiaty.pl kolejne możliwości.

Zmiany, zmiany, zmiany…

Od 2009 roku serwis zdążył się przeistoczyć w multikwiaciarnię, wykorzystującą dedykowany moduł multicommerce. – To rozbudowana realizacja, oparta o „sklep matkę”, z którym zostało zintegrowanych kilkadziesiąt mniejszych kwiaciarni oraz serwisów tematycznych, takich jak twojeprezenty.pl czy kwiatypamięci.pl. Zastosowany w realizacji moduł multicommerce pozwala na proste tworzenie i zarządzanie wieloma sklepami, posiadającymi wspólne elementy (m.in. asortyment) – tłumaczy Michał Klimczak, Product Manager z firmy best.net. – Sama sprzedaż zależy przede wszystkim od zaangażowania lokalnej kwiaciarni, ale rozwiązanie jest bardzo dobre, bo pozwala w prosty sposób zarządzać rozproszoną siecią sprzedaży – wskazuje Łukasik.

W serwisie doskonale sprawdza się także moduł rekomendacji, który nie tylko wpływa na zwiększenie wartości koszyka, ale także wzrost zadowolenia klientów. Mechanizm polega na przedstawianiu klientowi trafnych sugestii zakupu produktów. Rozwiązanie przybiera dwa warianty działania. Pierwszym z nich jest up-selling, czyli zachęcanie klienta do kupienia produktu droższego, lepszego, od tego, którym aktualnie się interesuje. Drugim wariantem jest cross-selling, czyli sugerowanie klientowi zakupu dodatkowych produktów, powiązanych tematycznie lub funkcjonalnie z tym, który już wybrał, np. produktów komplementarnych.

W ten sposób, gdy klient zamawiający w wirtualnej kwiaciarni bukiet róż widzi czekoladki lub kartkę okolicznościową – zwiększa się prawdopodobieństwo, że zdecyduje się na zakup dodatkowych produktów. I tak jest rzeczywiście.

Po wprowadzeniu modułu rekomendacji wzrosła liczba towarów w koszyku. Produkty polecane mają niskie ceny i klienci chętnie je dodają, zwiększając tym samym wartość zamówienia. Najważniejsze jednak jest to, że po wdrożeniu nowego sklepu współczynnik konwersji wzrósł prawie trzykrotnie, a jest to dla nas jeden z najważniejszych mierników – tłumaczy Łukasik.


fot. best.net – produkty powiązane

Nowe funkcjonalności

Ponadto, w serwisie pojawiły się nowe funkcjonalności, takie jak potwierdzenie dostawy sms-em, wyszukiwarka kodów pocztowych czy opcja: „can’t decide”, przy wyborze której specjaliści pomagają dobrać niezdecydowanym najlepszy bukiet na daną okazję. – Zwłaszcza potwierdzanie dostawy sms-em okazało się strzałem w dziesiątkę! 40 proc. zamówień od klientów indywidualnych jest realizowanych z wykorzystaniem tej usługi. Opcja wpływa na zwiększenie sprzedaży, ponieważ często jest czynnikiem decydującym o wyborze naszego sklepu, a nie konkurencji – tłumaczy Łukasik. I dodaje: – Ogromną popularnością wśród klientów serwisu Twojekwiaty.pl cieszą się także kreatory bukietów. Dzięki tej aplikacji można samodzielnie dostosowywać bukiety do swoich potrzeb. To idealne rozwiązanie na rocznice, gdzie liczba kwiatów ma szczególne znaczenie.


fot. best.net – potwierdzenie dostawy sms-em

Stały wzrost sprzedaży zapewniają też programy partnerskie i kupony rabatowe. – Własny program partnerski doskonale sprawdza się zwłaszcza przy współpracy okresowej np. przy najważniejszych okazjach z większymi partnerami. Szczególnie wtedy liczba generowanych przez nich transakcji jest naprawdę duża – mówi Łukasik. I dodaje: – Z kolei kupony rabatowe pozwalają w efektywny sposób pozyskiwać nowych klientów. Średnio 30% zamówień zawiera kod zniżkowy.

Poza tym, z wprowadzonych w ostatnim czasie udogodnień sprawdza się również live chat. Dzięki możliwości zadawania personelowi sklepu pytań online, spadła liczba zapytań telefonicznych. Mniej osób rezygnuje także z zamówienia w trakcie jego realizacji, ponieważ obsługa kwiaciarni ma szansę w szybki sposób odpowiedzieć na wszystkie pytania klienta i pomóc mu w złożeniu zamówienia.

Czy jest coś, co można by jeszcze poprawić w działaniu serwisu? – Niedawno zintegrowaliśmy nasz sklep z Facebookiem. Sprawdza się, lecz jeszcze nie w pełni. Pozwala budować lojalność naszych użytkowników, lecz nie mamy z tego tytułu jeszcze zbyt wielu zamówień. Użytkownicy najczęściej wybierają do zamówień tradycyjny e-sklep. Jesteśmy jednak optymistami. Liczymy na poprawę wyników w przyszłości, ponieważ jak wiadomo, Facebook w Polsce cały czas jest na etapie rozwoju – mówi Łukasik.


fot. best.net – kreator bukietów

Nowe wyzwania

Liczba zamówień w serwisie Twojekwiaty.pl z roku na rok rośnie. Ma na to wpływ wiele czynników, w tym sam sklep i przyjazny proces składania zamówienia. – Cieszymy się, że w celu osiągnięcia wysokiej konwersji i wydajności serwisu mogliśmy użyć wyników badań technologii e-commerce, które realizowaliśmy w ramach prowadzonego przez nas projektu POIG 1.4-4.1. Dzięki nim nasza platforma może rozwijać się znacznie szybciej niż inne rozwiązania i zachowuje najwyższy poziom technologiczny. To z kolei przekłada się bezpośrednio na sklepy naszych klientów – podsumowuje Błażej Łukomski z best.net.

A co z planami na przyszłość? Oczywiście kontynuacja współpracy – funkcjonalności platformy Extreme Commerce pozwalają bowiem na dalszy rozwój serwisu. Ponadto, w planach są dalsze drobne zmiany wizualne i funkcjonalne, a także utworzenie dodatkowych sklepów skierowanych do różnych grup docelowych. Bez zdradzania zbyt wielu szczegółów – to tyle.

****

best.net – dostawca autorskiej platformy Extreme Commerce – systemu o nieograniczonych możliwościach personalizacji i bogatych funkcjonalnościach służących maksymalizacji obrotów sklepów. Lider w zakresie oprogramowania do sprzedaży e-usług. Jedenastoletnie doświadczenie w branży.

Przeczytaj więcej

Developer

Wersja 2.31, czyli jak dostosowaliśmy kilka modułów do GA4

Nowa wersja sklepu 2.31 zawiera zestaw bardzo potrzebnych zmian i aktualizacji, m.in. związanych z przejściem na Google Analytics w wersji 4, ale także zrealizowanych w ramach Programu Deweloperskiego.  Oto co zawiera wersja 2.31:

Planujesz wdrożenie e‑commerce B2B lub B2C?

Dostarczamy technologię i know-how