Czym jest email marketing? Nadal jest jednym z najbardziej efektywnych kanałów inbound marketingu, który często generuje większą sprzedaż niż działania promocyjne w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych razem wzięte. Poniższa infografika demonstruje o ile bardziej efektywna bywa ta forma marketingu w odróżnieniu od jej inbound’owych braci.
Pomimo faktu, że marketing e-mailowy jest niezwykle skuteczny, badania Silverpop pokazują, że klienci otwierają tylko 20% z pośród wszystkich otrzymywanych maili. Zastanawiasz się więc, jak wyróżnić Twoje wiadomości w zbombardowanych skrzynkach Twoich klientów? Poniżej kilka wskazówek, mówiących jak zwiększyć współczynnik otwieralności i przekuć go na większą konwersję:
1) Segmentuj, segmentuj i jeszcze raz segmentuj.
Skrupulatne segmentowanie Twojego mailingu pozwala na kierowanie bardziej relewantnych treści do Twoich klientów. W efekcie skutkuje to nawet 30% wzrostem współczynnika otwieralności, jak również aż 50% wzrostem CTR.
Świetny przykład segmentowania został zaprezentowany na infografice. Polega on na dzieleniu adresatów na aktywnych oraz tych, którzy nie pokusili się o żadne działanie. Oferując tym drugim specjalny kod promocyjny, mający zachęcić ich do podjęcia decyzji. Ten przykład może być również łatwo przełożony na realia ecommerce gdzie możemy segmentować mailing do aktywnych klientów oraz tych osób, które porzuciły koszyk. Wysyłając im dedykowany kod zachęcający do pierwszego zakupu w sklepie.
2) Konsekwencja w projektowaniu.
Zwróć szczególną uwagę na zgodność treści Twoich wiadomości z kierującymi do nich landing page’ami. Najlepiej gdy zawierają one te same grafiki, jak również odzwierciedlają wygląd i „klimat” Twojego sklepu. Email marketing jest kolejnym kanałem komunikacji z Twoim klientem, dlatego też jego design musi odpowiadać pozostałym mediom.
3) Dostosuj swój mailing do urządzeń mobilnych.
Badania przeprowadzone przez knotice pokazują, że prawie 27% maili otwierana jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dodatkowo w ciągu kilku ostatnich miesięcy mieliśmy do czynienia ze 74% wzrostem wyświetleń maili na iPadach i 34% wzrostem wyświetleń na smartfonach. Statystyki pokazują jak istotną częścią Twoich odbiorców są czytelnicy moblini, dlatego nie zapominaj o nich podczas tworzenie nowych kampanii email marketingowych i landing page’ów.
Poznaj więcej statystyk poprzez kompetną infografikę: