Produkt “uszyty” na miarę Klienta, czyli słów kilka o personalizacji

Personalizacja produktów jest trendem, który na rynku e-commerce rozwija się coraz prężniej. To dzięki niemu e-sklep ma możliwość zdobycia znacznej przewagi nad konkurencją. Z czego to wynika? Klienci uwielbiają produkty dostosowane do ich wymagań i upodobań.

Produkt masowy mogą oni dostać wszędzie, a jak wiadomo, nikt nie chce być “jak wszyscy”. Produkt spersonalizowany spełnia nawet najbardziej wyszukane oczekiwania odbiorców sprawiając, że czują się oni wyjątkowi i są bardziej skłonni do zakupu. Personalizacja swoje początki bierze na Zachodzie i właśnie tam rozwija się najbardziej. Ten nowy trend, który znacząco wpływa na zwiększenie obrotów firmy, zapoczątkowali najwięksi gracze, m.in. Nike, Adidas, Coca Cola, Ferrero, Burberry. Widzą w konfiguratorach (mechanizm umożliwiający customizację na stronie) potencjał, z pewnością poparty wielomilionowymi badaniami. O tym, jak personalizacja wpływa na wzrost konwersji coraz bardziej zaczynają być przekonani także właściciele polskich e-sklepów. Polscy Klienci coraz liczniej wybierają sklepy, w których mogą stworzyć swój własny produkt.

Konfiguratory produktów są narzędziem, dzięki któremu Klienci mają możliwość dostosowania cech zamawianego produktu do swoich indywidualnych potrzeb. Dzięki temu mogą wybrać jego kształt, kolor, wielkość, etc. Ponad to mechanizm ten pozwala Klientom zobaczyć produkt jeszcze przed dodaniem do koszyka w sklepie internetowym. Daje to pewność, że to co sami wykreowali – a następnie zamawiają – jest tym, czego oczekują. To właśnie ten podgląd jest czynnikiem, który sprawia, że Klienci jeszcze chętniej dokonują zakupu. Z tego typu konfiguratorów korzysta jeden z naszych Klientów – www.Chocolissimo.pl. Zamawiając czekoladowy telegram można wybrać nie tylko, jaki kształt, czy wielkość będzie on miał, ale można także wpisać własne czekoladowe wyznanie 🙂 Jesteś ciekawy/ciekawa, jak działa taki konfigurator? Zapraszamy do obejrzenia filmu:

Na wprowadzenie konfiguratorów mogą zdecydować się e-sklepy mające w swej ofercie różnoraki asortyment –  począwszy od ubrań, przez drobne gadżety typu kubki, a na bukietach kwiatowych kończąc. Przyjrzyjmy się na przykład konfiguratorowi, który został przez nas wprowadzony w sklepie www.PyramidShop.com. Tutaj Klienci mają możliwość stworzenia kubka z własnoręcznie stworzonym nadrukiem. Mogą wybrać rodzaj tła, dodać swoją grafikę, tekst, to gdzie dany element będzie ulokowany. Dzięki takiemu rozwiązaniu Twoi Klienci nie muszą już przeszukiwać czeluści internetu, by znaleźć to czego szukają. Wystarczy, że wejdą na stronę Twojego sklepu i stworzą produkt zgodny z ich oczekiwaniami. Klienci dostaną to czego oczekują, a w Twoim sklepie wzrasta sprzedaż. Przykładów wdrożeń tego typu konfiguratorów w sklepach internetowych można by mnożyć. Jednym z takich e-sklepów jest www.shoesofprey.com. Panie mają tutaj możliwość stworzenia własnego obuwia. Wystarczy przejść do zakładki ‘Design your own shoes’ i naszym oczom ukazuje się konfigurator umożliwiający zaprojektowanie własnego modelu. Najłatwiejsze do personalizacji zdają się być wszelkiego typu etykiety i nadruki na płaskich modelach. Jednak bez obaw o wprowadzenie konfiguratorów do swych sklepów internetowych mogą pokusić się także osoby, które oferują produkty o bardziej skomplikowanym charakterze. Konfiguratory można wprowadzić zarówno na nową, jak i z istniejącą już stronę lub system. Jednak najszybciej i najłatwiej jest podłączyć go do naszej platformy sklepowej Extreme Commerce, gdyż zwiększa to zakres funkcjonalności samego narzędzia. Jeżeli chciałbyś/chciałabyś dowiedzieć się o możliwościach wprowadzenia takiego właśnie konfikuratora do Twojego e-sklepu – skontaktuj się z nami i wspólnie znajdziemy rozwiązanie 🙂

Budowanie lojalności wobec marki? Niewątpliwie prym w tym zakresie wiedzie Coca Cola. Z pewnością każdy z nas choć raz trzymał w swych dłoniach butelkę bądź puszkę ze swym imieniem lub chociażby z napisem typu “Najlepsza siostra”, “Przystojniak”. Akcja ta zdecydowanie zwiększyła lojalność dotychczasowych Klientów, dlatego warto pójść tym tropem, póki konkurencja jest jeszcze stosunkowo niewielka w Polsce.

O korzyściach jakie niesie ze sobą personalizacja można by mówić wiele. Plusów jest mnóstwo, a wśród nich kluczowe okazują się być:

  • zwiększenie sprzedaży w e-sklepie,
  • budowanie lojalności
  • dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb nabywcy,
  • możliwość zastosowania dodatkowych unikalnych działań marketingowych, jeszcze bardziej trafiających do danej grupy klientów,
  • budowanie przewagi konkurencyjnej.

O tym jak personalizacja oferty może przyczynić się do wzrostu sprzedaży i lojalności Klientów przekonały się już sklepy stacjonarne. A to za sprawą Aleph.Vision – systemu, który bazując na podstawie obrazu wideo analizuje zachowania osób poruszających się po obiekcie handlowym. System ten jest porównywany do Google Analytics i myślę, że to porównanie jest jak najbardziej trafne. Prawdziwa rewolucja ma jednak nadejść w roku 2016. Wtedy też w momencie gdy system rozpozna twarz Klienta, który kiedyś już odwiedził dany sklep, sprzedawca będzie mógł przejrzeć historię jego dotychczasowych zakupów, a także zapoznać się ze spersonalizowaną ofertą przygotowaną dla tegoż właśnie Klienta. Klient poczuje się kimś wyjątkowym, ważnym, co przekłada się na zwiększenie lojalności względem danej marki, a w konsekwencji także na wzrost sprzedaży.


Twój e-commerce również może wiele zyskać dzięki możliwości personalizacji produktów.

Zapytaj o konfigurator produktów >>

Przeczytaj więcej

Developer

Wersja 2.31, czyli jak dostosowaliśmy kilka modułów do GA4

Nowa wersja sklepu 2.31 zawiera zestaw bardzo potrzebnych zmian i aktualizacji, m.in. związanych z przejściem na Google Analytics w wersji 4, ale także zrealizowanych w ramach Programu Deweloperskiego.  Oto co zawiera wersja 2.31:

Planujesz wdrożenie e‑commerce B2B lub B2C?

Dostarczamy technologię i know-how